Sunday School 兒童主日學 失而復得的兒子


想看更多照片按這裡喔
CLICK HERE FOR MORE PHOTOS
我們今天和小朋友 講到失而復得的兒子故事
我們都像故事中的小兒子
故事中的父親就像我們的天父
祂以祂永遠的慈愛 愛我們
當我們願意回轉歸回時
祂就充滿了愛和喜悅的再來褓抱我們
祂的慈愛向敬畏祂的人也是何等的大;東離西有多遠,祂叫我們的過犯離我們也有多遠。(詩篇103:11-12)
神好愛我們
†♡†♡†♡†♡†♡†♡†♡†♡†♡†♡†♡†♡†
耶穌在人群中講故事:
有一個父親 他有二個兒子。有一天小兒子對他的父親, "我厭倦留在家中做許多工作。我想要離家獨立; 現在你就給我 我的該有的產業。
" 父親沒有說話, 父親給了小兒子的他該有的產業。與整袋子的錢, 小兒子從繁華的城鎮開始去。他揮霍了他所有的錢幣玩樂和做他想要做的事。
有一個早晨他醒來 他發現他一無所有了。他花費了他所有的一切。更糟糕的是, 他只剩下一點點的食物。
很快的他有了真正的需要。他後來找到照顧豬的工作! 小兒子很餓, 他覺得吃豬的食物 也能滿足他的饑餓。
最後他有想到。"我在這裡挨餓, 回想, 做我父親的僕人 至少都有大量食物吃。我要回去告訴我的父親我多麼抱歉。我不配作為他的兒子, 但是他可能讓我成為他的僕人 和其他的僕人一樣從事農場的苦工。"
他開始起行, 痛苦地拖著赤裸的腳。當他仍然離家很遠的地方, 他的父親看見了 就快跑去看他, 他的父親充滿了愛和喜悅。他的父親打開了他的雙手擁抱他。小兒子說,"我抱歉, 父親," "我不配當您的兒子。" 但父親不讓他說其它的話。父親轉向了僕人。"給我的兒子上好的長袍和涼鞋來給他的穿。把我的介指也套在他的手指上。然後準備好- 我們要一起來歡喜慶祝他的回家!"
耶穌講這個故事讓我們知道, 上帝愛我們。就像父親快跑的去看他的兒子。上帝愛我們 祂想要聽到我們。我們可以對他禱告 並且祂要細細傾聽我們的禱告。
祈禱和感謝上帝, 因為他愛我們。
Luke 16:1-15
Preschool Lesson for The Lost Son
Jesus told a story to a crowd of people:
There was a man who had two sons. One day the younger son said to his father,
"I'm tired of being at home, doing lots of work. I want to go away; so give me my share of
the family money now."
Without a word, the father handed him his share of the money. (Bring pennies and
jingle them in your hands) With money in his bag, the son started off for the bright lights of
the town. He spent his money partying and doing whatever he wanted.
One morning he woke up to find that his money was all gone. He had spent all he
had. Worse still, there was very little food to eat.
He was soon in real need. He finally found a job looking after pigs! (Make oink
noises) He was so hungry that he would have been glad to eat the pig-food himself.
At last he had an idea. "Here I am starving, when back at home, even my father's
servants get plenty of food to eat. I will go back and tell my father how sorry I am. He
won't take me back as his son, but maybe he will let me work on the farm with the other
servants."
He started off at once, painfully walking on bare feet. When he was still a long way
from home, his father saw him and ran to meet him, full of love and joy. He threw his arms
around him and hugged him.
"I'm sorry, Father," the boy said, "I'm not fit to be your son."
But the father would not let him say another word. He turned to the servants. "Get
my son the best robe and bring sandals for his feet. Put my ring on his finger. Then get
ready--we're going to have a party to celebrate his return!"
Jesus told this story to show that God loves everyone. Just like the father ran to see
his son. God loves us and always wants to hear from us. We can pray to Him and He hears
and listens to our prayers.
Pray and thank God that He loves us.

0 意見:

張貼留言

歡迎你留言給我,

讓我也可以聽聽你的聲音


部落主人: Claire Shieh

追蹤者

總網頁瀏覽量